De hoofdstad

16 februari 2020 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Gister vertrokken uit Omori naar Wellington. Een rit van 4 uur door een wisselend, maar mooi landschap. Ergens halverwege zijn we gestopt, op advies van de receptioniste van het resort in Omori, want daar kon je Nederlandse etenswaren krijgen en aangezien Sharon snakte naar maar drop..........😋
Helaas was de keuken net dicht, dus Gingen  de poffertjes, bitterballen en kroketten onze neus voorbij 😞

Rond een uur of 17.00 kwamen we aan in Wellington, een stad die voor mij direct anders overkwam dan Auckland. Wat drukker, levendiger (terwijl de stad veel kleiner is), met zoals ik een stad graag zie. Ik vind het hier dan ook erg leuk en had nog wel een nachtje willen blijven. Vanmiddag het prachtige Te Papa Tongarewa museum bezocht, waar we kennis hebben gemaakt met de Nieuw Zeelandse natuur (mijn geliefde Kakapu gezien 😊) en de tatoeage kunst van de Maori's. Beide prachtig om te zien. Morgen gaan we het noordereiland alweer verlaten en stappen we om 9.00 op de ferry naar Picton 😬 Gaat 'spannend' worden, want het waait nogal hard momenteel. 🤢

Tot snel, vanaf het zuidereiland.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tjerk vd Pol:
    16 februari 2020
    Hoe verloopt de gezinsdynamiek Gees? Irriteren de kids zich al aan de museum-drive van mem of gaat het nog goed? Wel bijzonder hoor zo met z'n 3'en!
  2. Gezina Zijlstra:
    16 februari 2020
    Gelukkig zijn de kids ook geïnteresseerd in de geschiedenis van land en bevolking. Dus geen wanklanken.....en ze zijn ook groot genoeg om alleen 'thuis' te blijven mochten ze geen zin hebben 😉
  3. Tjerk vd Pol:
    16 februari 2020
    Vanzelf is dat zo. Ik geloof dat ik je stiekem wat uitdaag om over de dynamiek van het reisgezelschap te schrijven. Ik ben echt benieuwd hoe dat bij ons hier zou gaan als ik zes weken met de boys op pad ging!
  4. Liz:
    Bon voyage! The Birthday Boy doet ook de groeten 😉 xxx
  5. Denise:
    17 februari 2020
    Genieten, dat je dit zo samen kunt beleven!
    Op nog meer moois!
  6. Je zus:
    19 februari 2020
    Ben wel benieuwd of Shar haar, zo vurig gewenste, drop nog te pakken heeft gekregen.??
  7. Gezina Zijlstra:
    19 februari 2020