Al over de helft (wat NZ betreft)....😳

19 februari 2020 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Het is woensdag en we zijn alweer een dikke 2 weken onderweg. Maandag kwamen we na een overtocht (die ondanks de harde wind erg meeviel) van 3 uur aan op het zuidereiland. De 'binnenkomst' was prachtig, het schip voer de groene fjorden binnen. Super mooi om dat vanaf het dek te kunnen aanschouwen. De filmpjes of foto's doen helaas absoluut geen recht aan de werkelijkheid, maar zo kunnen jullie er toch iets van zien. We hebben een andere auto gehaald en zijn door gereden naar Nelson, waar we via Airbnb een prachtig appartementje hebben gehuurd bij een mevrouw die haar ouders na  WO II  vanuit NL naar NZ zijn geëmigreerd.

Gister regende het hier sinds tijden (goed voor de natuur) en hebben wij een rustdag gehouden. Vandaag was het weer prachtig zonnig en zijn we naar een mooi kustplaatsJe gereden. In de verte landinwaarts zie je al de prachtige hoge bergen, daar gaan morgen naar toe. Op naar de gletsjer Franz Jozef (met tussenstop in Greymouth). 😃