Harde regen.....

22 februari 2020 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Tja en daar zit je dan in het geboortedorp van Paul Coll (voor de squashers onder ons een bekend persoon) met een prachtige bergachtige omgeving en een mooie kust en héél veel regenen. Geen berg meer te zien en zeker geen weer om een standwandeling te maken. Het hoort er allemaal bij en het brandgevaar in de natuur is hier in ieder geval van 'zeer hoog' naar 'zeer laag' gegaan. Vandaag is het gelukkig wat droger (al hangen de wolken nog erg laag) en wordt het tijd om verder te gaan naar onze volgende stop. De Franz Josef gletsjer.
Maar helaas, ook daar regent het nog behoorlijk. De weg er naar toe is wederom prachtig, heel veel groene bergen met daar tussen (eindelijk groene) weilanden. Langs de weg zie je ook regelmatig een meer, wat met zonnig weer wel erg mooi moet zijn.
Gelukkig lijkt het morgen echt weer droog te worden en dan gaan we een wandeling maken naar de gletsjer en een meer hier in de buurt. Beide schijnen met dan de moeite waard te zijn, we gaan het zien.
Maar voor nu zitten we prima in een chaletje met kachel en WiFi 😊

1. Liz:
    22 februari 2020
    Geniet voorlopig van de kachel en ik wens jullie veel plezier morgen tijdens de wandeling naar de gletsjer! 🤗🤗🤗
  2. Je zus:
    23 februari 2020
    Heet het daar niet Greymouth?
    Doet z’n naam dan iig eer aan.... twijfelachtige eer misschien. Maar toch prachtige foto’s (vooral de tweede)!